Zondag 14-9-2014

14 september 2014 - Rjukan, Noorwegen

Alweer twee weken onderweg, de tijd vliegt!! Vanmorgen richting Skinnarbu gereden maar we hebben de afslag gemist en zijn gereden tot Rauland. Weer vele mooie plaatjes. In Rauland weer tanken voor 800 NOK, kunnen we weer toeren. En wat hebben we weer schitterend mooi weer. Even weer een kerkje bezocht helaas weer gesloten en dat op zondag. Wij weer terug gereden tot Skinnarbu, ooh wat kon je daar lekker aan het water in de zon genieten. Een watervliegtuig wat komt en gaat, een boot met 2 schapen aan boord die uit worden geladen en in een kar worden gestopt. Toen langs Vemork een museum over de geschiedenis van de stroomwinning. iets verderop gingen we naar de Krossobanen een kabelbaan die je boven op de Gvepseberg brengt en dan heb je op een hoogte van 890 m. een prachtig uitzicht.Thuis lekker van het zonnetje genieten met een hapje en een drankje. Vanavond nog weer een eindje getoerd en de zon onder zien gaan. Ik zeg het nogmaals het is hier zoooooooo moooooiiiiiii!!

1. Berna:
    14 september 2014
    Denk wel dat je straks last van een cultuurschok hebt. Zo druk hier dan . Ha ha. Trusten.
  2. Berna:
    14 september 2014
  3. Joop:
    15 september 2014
    Hello Eef and Carolien, goes te lezen dat je in Rjukan bent geweest: stadje met spiegels om s'winters de zon "downtown"te krijgen.. Heeft ook een beroemde geschiedenis in the oorlog. Goede reis - ben nog steeds jaloers.......................!!!!!!Joop